Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 3/2022 Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie
z dnia 23.02.2022 roku
|
Procedura rekrutacji do klasy pierwszej
Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie
na rok szkolny 2022/2023
Podstawa prawna:
-
Artykuł 162 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo Oświatowe
(Dz.U. z 2017 r., poz. 59),
-
Zarządzenie 18/2022Burmistrza Barcina z dnia 18 stycznia 2022r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznej szkole podstawowej, klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Barcin w roku szkolnym 2022/2023.
§ 1
-
Do klasy pierwszej ośmioletniej szkoły podstawowej uczniowie przyjmowani są:
-
z urzędu– dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły Podstawowej
im. Janusza Korczaka w Piechcinie, na podstawie karty zgłoszenia (wzór zgłoszenia – załącznik 1).
-
na wniosek rodziców – dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami oraz jeżeli warunki organizacyjne na to pozwalają (wzór wniosku – załącznik nr 2).
-
W roku szkolnym 2022/2023 do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są dzieci, które w 2022 r. kończą 7 lat.Na wniosek rodziców naukę w szkole może także rozpocząć dziecko, które w roku 2022 r. kończy 6 lat, jeżeli:
-
korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej,
-
posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, założoną zgodnie z art. 82 oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
§ 2
-
Rekrutację przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
-
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
-
Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego,
-
Podanie do publicznej wiadomości – na tablicy ogłoszeń – listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w formie listy zawierającej imiona i nazwisko,
-
Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
-
Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości terminy postępowania rekrutacyjnego (załącznik nr 3).
-
Rodzice (prawni opiekunowie) dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły składają wniosek do dyrektora szkoły w terminie do 25 marca 2022 r.
-
Rekrutacja przebiega w trzech etapach:
-
Etap pierwszy – weryfikacja wniosków pod względem formalnym
-
Etap drugi – w przypadku, gdy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje placówka, Dyrektor Szkoły przyjmuje kandydatów na podstawie kryteriów:
Lp.
|
Kryteria
|
Dokumenty potwierdzające spełnianie kryterium
|
Liczba punktów
|
1.
|
Zamieszkiwanie kandydata na terenie Gminy Barcin
|
Oświadczenie rodzica / opiekuna prawnego o zamieszkiwaniu
|
4
|
2.
|
W szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo kandydata
|
Oświadczenie rodzica / opiekuna prawnego
|
5
|
3.
|
Miejsce pracy przynajmniej jednego z rodziców / opiekunów prawnych znajduje się w obwodzie szkoły
|
Zaświadczenie o miejscu zatrudnienia jednego z rodziców / opiekuna prawnego
|
5
|
4.
|
Niepełnosprawność w rodzinie
|
Orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu Osów niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 ze zm.)
|
5
|
5.
|
Uczęszczanie kandydata do oddziału przedszkolnego, innej formy wychowania przedszkolnego lub przedszkola w Gminie Barcin
|
Oświadczenie rodzica / opiekuna prawnego
|
5
|
Maksymalna ilość punktów wynosi:
|
24
|
-
Etap trzeci - 15 kwietnia 2022 rokukomisja rekrutacyjna na tablicy ogłoszeń w szkole wywiesza listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych kandydatów, podając najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
-
Od 15 kwietnia do 22 kwietnia 2022 roku rodzice (prawni opiekunowie) zobowiązani są do potwierdzenia woli podjęcia nauki przez dziecko w szkole w postaci pisemnego oświadczenia (wzór oświadczenia – załącznik 3) . Brak potwierdzenia jest równoznaczny z rezygnacją.
-
27 kwietnia 2022 roku komisja rekrutacyjna na tablicy ogłoszeń w szkole wywiesza listy przyjętych i nieprzyjętych kandydatów. W terminie 7 dni rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
-
Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie w terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku.
-
Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo wnieść odwołanie do dyrektora szkoły od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
-
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
-
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
-
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do 2 czerwca 2022 roku.
§ 3
-
Liczbę klas pierwszych i ich liczebność ustala dyrektor szkoły na podstawie arkusza organizacyjnego zatwierdzonego przez organ prowadzący.
-
O przydziale uczniów do poszczególnych klas decyduje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
-
Do poszczególnych klas, w miarę możliwości, przyjmuje się jednakową liczbę uczniów nie więcej jednak niż 25.
Zarzdzenie.pdf
Dokumenty do pobrania:
KARTA ZGOSZENIA DZIECKA DO SZKOY PODSTAWOWEJ .docx
WNIOSEK .docx
OŚWIADCZENIE DO KARTY .docx
OŚWIADCZENIE WOLI .docx
OŚWIADCZENIA DO WNIOSKU .docx