Aktualności  / 

 


89               AKTUALNOŚCI


Drodzy  Uczniowie, 

Od 17 maja zajęcia hybrydowe będzie miała młodzież z klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Od 29 maja nastąpi powrót wszystkich uczniów do szkół już w pełnym systemie stacjonarnym.

Chcąc rozwiać Wasze obawy przed powrotem do nauki stacjonarnej, chciałabym w imieniu swoim i całego grona nauczycielskiego, zapewnić Was, że powrót po tak długiej nieobecności w szkole nie będzie taki zły – jak wszyscy uważają.

Zdajemy sobie sprawę, że to był trudny czas dla wszystkich, a szczególnie dla Was.

Pandemia i społeczna izolacja to szczególnie trudny czas dla uczniów. Dlatego postanowiliśmy podarować naszej  młodzieży tydzień bez sprawdzianów i zadań domowych. Wszystko to po to, aby obniżyć stres towarzyszący dzieciom na co dzień i zadbać o dobrostan psychiczny uczniów. 

Zdaniem specjalistów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, powrót do szkół to dla dzieci z jednej strony radość, z drugiej zaś lęk związany z koniecznością ponownego nawiązania relacji z nauczycielami i sprostania ich wymaganiom. By zaradzić tym problemem Instytut Psychologii UJ organizuje „Tydzień ulgi”.

Nasza szkoła przystąpiła do tego projektu.

Oznacza to, że między 17 a 24 maja uczniowie naszej  szkoły nie muszą obawiać się odpytywania, sprawdzianów i kartkówek. Co więcej – nie będą mieć również zadawanych prac domowych.

Przez cały rok na zdalnej edukacji zdobywaliście wiedzę, jesteśmy w stanie sklasyfikować Was do następnych klas. A relacji ze sobą, z nauczycielami, takich jak powinniście mieć, nie było.  O to teraz musimy zadbać. 

To nie będzie tak, uczniowie nie będą nic robić. W kolejnych dniach będziemy realizować program, uzupełniać materiał, który był na lekcjach online, zwłaszcza trudniejsze zagadnienia, oceniać zaangażowanie – jednak bez  skupiania się na rozliczaniu z „zaległości”.

Spróbujemy ostatnie tygodnie tego trudnego roku szkolnego przeżyć w miłej i bezstresowej atmosferze. 

                                                                                               Katarzyna Marciniak

                                                                                                Dyrektor szkoły

1745
 
 

REKRUTACJA DO KLASY PIERWSZEJ

Komisja rekrutacyjna w składzie :

  1. Katarzyna Marciniak – przewodnicząca
  2. Maria Murawska – członek komisji

po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego w dniu 7 kwietnia 2021r. informuje, że do pierwszej klasy Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie na rok szkolny 2021/2022 zostało zakwalifikowanych 27 uczniów   i podaje listę do publicznej wiadomości:

  1.  Jakub             Adamiec
  2.  Karolina        Bednarska
  3.  Oskar             Błaszak
  4.  Olivier           Brzozowski
  5.  Alan               Danielewski
  6.  Lena               Dolatowska
  7.  Marcel           Dudkiewicz
  8.  Stanisław       Gębala
  9.  Jakub             Gościński
  10.  Bartosz          Karbowiak
  11.  Mateusz         Kąkol
  12.  Antoni           Kozicki
  13.  Jakub             Kozłowski
  14.  Kornelia        Lewandowska
  15.  Aleksander    Majchrzak
  16.  Olivier           Pastecki
  17.   Mikołaj         Pąk
  18.   Szymon         Popielarz
  19.   Zofia             Roman
  20.   Zofia             Skwarek
  21.   Lena              Ślebioda
  22.   Nadia            Szałkowska
  23.   Julia              Trafna
  24.   Oliwia          Tucholska
  25.   Emilia           Wiczewska
  26.   Nikodem       Wiśniewski
  27.   Jan                Wojcinski

 


1744

Ogłasza:

NABÓR DO MŁODZIEŻOWEJ ORKIESTRY DĘTEJ 

Dla kogo? – Zapraszamy uczniów od klasy 5 szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły średniej

Co zapewniamy?- Bezpłatne instrumenty: flet poprzeczny, tuba, saksofon tenorowy, klarnet, trąbka, puzon, perkusjonaliaProfesjonalną kadrę pedagogiczną, możliwość nauki gry na wybranym instrumencie od zera.

Kiedy startujemy?- 1 października 2021r.

Od kiedy przyjmujemy zgłoszenia?- 05.04-10.06. 2021r.

 SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE POD NUMEREM TELEFONU: 52 353 93 90 wew. 102 lub

e-mail: p.stefanska@mdkbarcin.com.pl

 


1739


„Programu dla szkół – owoce i warzywa lub mleko ”

Szanowni Rodzice,

mając na względzie zmiany spowodowane wprowadzonymi obostrzeniami w zakresie funkcjonowania placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz prawidłową realizację „Programu dla szkół – owoce i warzywa lub mleko ” w roku szkolnym 2020/2021, przyjęto rozwiązania, które pozwalają na bardziej elastyczną realizację zadań wynikających z Programu.

W tym zakresie, zgodne z przepisami prawa krajowego oraz UE, znowelizowano rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu dla szkół. Wprowadzone przepisy umożliwiają dyrektorowi szkoły uczestniczącej w Programie: w okresie, w którym czasowo zostało ograniczone funkcjonowanie jednostek systemu oświaty, przekazywanie owoców i warzyw lub mleka, rodzicom lub opiekunom prawnym dzieci uczęszczających do klas I-V , biorących udział w zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Przekazywanie produktów odbywa się pod warunkiem przedłożenia przez rodziców lub opiekunów prawnych dzieci, dyrektorowi szkoły podstawowej oświadczenia zawierającego zobowiązanie do odbioru owoców i warzyw lub mleka oraz udostępnienia ich dzieciom.

Oświadczenie:

  1. sporządza się na formularzu udostępnionym na stronie internetowej  szkoły i w szkole (skrzynka podawcza w wejściu do szkoły)
  2. może być przekazywane w formie dokumentu elektronicznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej ( adres email: sekretariat_zps1@vp.pl) lub przez skrzynkę podawczą

Oświadczenia prosimy składać w terminie do 30 marca 2021.

DO POBRANIA:

oświadczenie rodzica.doc


INFORMACJA  DLA  RODZICÓW

Informuję, że można zapisywać dzieci do klas pierwszych na rok szkolny 2021/2022.

Zgodnie z zapisami art.162 ust. Z dnia 14 grudnia 2016r. -Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 59), do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły będą przyjmowane na podstawie karty zgłoszenia dziecka, natomiast dzieci spoza obwodu szkoły na podstawie wniosku rodziców/ opiekunów prawnych po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.

Kryteria postępowania rekrutacyjnego dla dzieci spoza obwodu:

  1. zamieszkanie dziecka na terenie Gminy Barcin
  2. w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka
  3. miejsce pracy przynajmniej jednego z rodziców/ prawnych opiekunów znajduje się  w obwodzie szkoły
  4. niepełnosprawność w rodzinie
  5. uczęszczanie dziecka do oddziału przedszkolnego lub innej formy wychowania przedszkolnego                  w Gminie Barcin.

Zapisy trwają do 26 marca 2021 roku.

Wyniki postępowania rekrutacyjnego zostaną podane do publicznej wiadomości  15 kwietnia br.

Zapisów dokonuje się drogą elektroniczną przesyłając dokumenty na adres : sekretariat_zps1@vp.pl                       lub wrzucając do skrzynki podawczej w przedsionku szkoły .

Druki ( wnioski i karty zgłoszenia) znajdują się  u intendenta w przedszkolu,  na skrzynce podawczej                                   w przedsionku szkoły i na stronie internetowej szkoły www.sppiechcin.pl

Terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego w roku szkolnym 2021/2022

 do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej  im.  Janusza Korczaka
w Piechcinie

 

Lp.

Rodzaj czynności

Termin
w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin
w postępowaniu uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

 

 

 

od 02 marca

do 26 marca

 

 

 

od 28 kwietnia

do 13 maja

2.

Weryfikacja przez komisję wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz wykonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności wymienionych w art. 150, ust.7 Ustawy Prawo Oświatowe.

 

 

 

 

6 kwietnia

 

 

 

 

14 maja

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

 

15 kwietnia

 

18 maja

4.

Potwierdzenie przez rodzica (prawnego opiekuna) kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

 

od 16 kwietnia

do 23 kwietnia

 

od 18 maja

do 28 maja

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

28 kwietnia

 

2 czerwca

DOKUMENTY DO POBRANIA:

Procedura rekrutacji_do_klasy_I

Karta_zgłoszenia_dziecka_do_Szkoły podstawowej

Wniosek_rekrutacja

oświadczenia

oświadczenie woli


Piękna jest radość w święta,

ciepłe są myśli o bliskich,

niech pokój, miłość i szczęście

otoczy nas wszystkich.

By nastrój Świąt Bożego Narodzenia,

pełny magicznego uroku,

był z Wami każdego dnia,

w nadchodzącym Nowym 2021 roku!

Wesołych Świąt

życzą:

Dyrekcja, Nauczyciele i Pracownicy

Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie

1738


 PRACOWNICZE PLANY KAPITAŁOWE

Pracownicy Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie, pod podanym niżej linkiem znajdują się informacje dotyczące PPK dla pracownika.

PPK_1___Plakaty.pdf

PPK_2___Ulotka.pdf

PPK_3___Ulotka.pdf

PPK_4___Prezentacja.pdf

PPK_5___To_warto_wiedziec.pdf

PPK_6___pytania_i_odpowiedzi.pdf

PPK_7___Zestawienie_op__at_16__11__2020.pdf


Regulamin organizacji nauczania zdalnego i hybrydowego

w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka

w Piechcinie

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 492 i 493).
  2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248 oraz z 2020 r. poz. 374) wraz z późniejszymi zmianami.
  3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  4. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.

§ 1.

Zdalna edukacja i hybrydowa – definicje

  1. Zdalna edukacja polega na zapoznawaniu się z różnego rodzaju cyfrowymi materiałami udostępnionymi w sieci Internet pod kierunkiem i aktywnym przewodnictwem nauczyciela.
  2. Formy kształcenia dzielimy na synchroniczne, interaktywne (uczniowie i nauczyciel pracują w tym samym czasie, prowadząc komunikację w czasie rzeczywistym) oraz asynchroniczne (uczniowie przyswajają wiedzę, realizują zadane ćwiczenia, wypełniają testy, itd.).
  3. Rezultaty działań zarówno w kształceniu synchronicznym jak i asynchronicznym mogą być przedmiotem oceny.
  4. Nauczanie hybrydowe – dotyczy częściowego zamknięcia szkoły, praca odbywa się w trybie stacjonarnym i zdalnym.

§ 2.

Decyzję, o całkowitym lub częściowym zamknięciu placówki, czyli o przejściu na nauczanie zdalne lub hybrydowe podejmuje dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym i przy pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego w Żninie. Będzie ona zależała od rodzaju kontaktu osoby zakażonej lub podejrzanej o zakażenie z innymi osobami, czyli nauczycielami, uczniami, pracownikami administracji i obsługi.

§ 3.

                             Przebieg  prowadzonej nauki w systemie hybrydowym                 

W okresie obowiązywania hybrydowego systemu nauczania organizacja procesu dydaktyczno  – wychowawczego i opiekuńczego ma postać:

  1. Zajęcia dydaktyczne odbywają się w jednej z form: stacjonarnej lub zdalnej, we wskazanym przez dyrektora zakresie i dla określonych klas.
  2. Zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne w miarę możliwości prowadzone są w szkole, zgodnie z planem, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego. W  przypadku, gdy uczeń objęty  ww.  formą zajęć jest objęty kwarantanną,  przechodzi na nauczanie zdalne.
  3. Stołówka szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 roku.
  4. Świetlica szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 roku.
  5. Biblioteka szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 roku.
  6. W przypadku zaistnienia potrzeby konsultacji lub skorzystania z pomocy psychologiczno – pedagogicznej ucznia, który w danym tygodniu odbywa naukę zdalną, dopuszcza się możliwość prowadzenia ich na terenie szkoły,          po wcześniejszym ustaleniu terminu z nauczycielem.

§4

Przebieg prowadzonej nauki zdalnej

Od dnia 26 października 2020 r. do odwołania uczniowie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie będą brali udział w zajęciach on-line zgodnie z planem.

  1. Każdy z uczniów przejdzie na formę zdalnego nauczania, jaka została wypracowana wcześniej z nauczycielem przy uwzględnieniu jego możliwości wyposażenia w sprzęt komputerowy a wszelkie trudności związane z tym procesem na bieżąco będą zgłaszane wychowawcom klas.
  2. Wychowawcy klas podejmują działania mające na celu rozwiązanie problemów sprzętowych ucznia:
    1. powiadamiają o trudnościach dyrektora;
    2. pomagają w procesie pozyskania niezbędnego sprzętu z zasobów szkolnych;
    3. monitorują proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego rozwiązania, o czym informują dyrektora szkoły.
  3. Szczegółowe obowiązki wychowawców klas opisuje § 3 niniejszego Regulaminu.
  4. System nauczania zdalnego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących się w szkole.
  5. Nauczyciele wszystkich przedmiotów przedstawiają (przypominają) swoim uczniom zasady współpracy, a także sposoby oceniania w zdalnym trybie nauki.
  6. Nauczyciele powiadamiają rodziców o zasadach współpracy zdalnej w czasie zagrożenia pandemią.
    1. Nauczyciele w czasie trwania trybu zdalnego są zobowiązani do utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
    2. Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny odbywać się z wykorzystaniem następujących narzędzi:
      • e-dziennika,
      • poczty elektronicznej e-maili,
      • telefonów komórkowych i stacjonarnych,
      • komunikatorów takich jak  Messenger, Google Hangouts, Google Meet
  7. Kontaktując się z rodzicami należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.
  8. Powrót do stacjonarnego trybu nauki nastąpi poprzez wydanie kolejnego zarządzenia dyrektora.

§5

Warunki organizacji nauczania zdalnego

Zmiana trybu nauki na zdalny wymaga nowej organizacji pracy szkoły i zbudowania spójnego systemu komunikacji pomiędzy wszystkimi organami szkoły oraz pomiędzy szkołą a uczniami i rodzicami. Z tego powodu na czas bezpośredniego zagrożenia COVID-19 wprowadza się obowiązujące wszystkich pracowników pedagogicznych szczegółowe rozwiązania, które zapewnią sprawne funkcjonowanie placówki.

  1. Od dnia 26 października 2020 r. zobowiązuję wszystkich nauczycieli do podjęcia pracy w trybie zdalnym.
  2. Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem szkoły:
    1. kontakt za pomocą e-dziennik,
    2. kontakt e-mail na adres: sekretariat_zps1
    3. kontakt w pilnych sprawach numer komórkowy podany rodzicom
  3. Nauczyciele mogą prowadzić zdalne nauczanie ze swoich prywatnych domów, pod warunkiem posiadania niezbędnego sprzętu umożliwiającego bezpieczne prowadzenie zdalnego nauczania.
  4. W przypadku, gdy nauczyciel nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem, laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać w domu, lub nie posiada warunków do realizacji takiego nauczania w warunkach domowych, (niezwłocznie) informuje o tym fakcie dyrektora szkoły, najpóźniej do dnia poprzedzającego wdrożenie trybu zdalnego. W takiej sytuacji dyrektor szkoły (w miarę możliwości) zapewni sprzęt służbowy, dostępny na terenie szkoły, udostępni sprzęt służbowy do użytkowania w warunkach domowych.
  5. Zobowiązuje wszystkich nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin,  wg obowiązującego planu zajęć z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora szkoły.
    1. Czas trwania jednej lekcji wirtualnej określa się na 30 minut + 15 minut nauczyciel jest do  dyspozycji uczniów (pytania, konsultacje itp.)., czas trwania wirtualnych zajęć specjalistycznych określa się na 45 minut  + 15 minut nauczyciel jest do  dyspozycji uczniów (pytania, konsultacje itp.).
  6. Zdalne nauczanie ma mieć przede wszystkim charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami) z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:
    • platformaclassroom
    • Dziennik Vulcan
    • Komunikator Messenger, Skype.
  7. Informacja o formie i terminie spotkania online będzie przekazywana uczniom za pomocą wiadomości w e-dzienniku najpóźniej w dniu poprzedzającym lekcję zaplanowaną w takiej formie.
  8. W celu uzupełnienia nauczania synchronicznego oraz w celu zróżnicowania form pracy zobowiązuję również nauczycieli do pracy z uczniami w sposób asynchroniczny (nauczyciel udostępnia materiały a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym).Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem platformyclassroom,  e-dziennika lub poczty elektronicznej a w sytuacji braku dostępu do Internetu z wykorzystaniem telefonów komórkowych ucznia lub rodziców.
    1. Termin wykonania danego zadania nauczyciel określa w wiadomości opisującej zadanie lub w treści samego zadania. W przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych uczeń powinien zawiadomić nauczyciela o braku możliwości wykonania zadania najpóźniej przed rozpoczęciem zajęć.
    2.  Typy/formy zadań umieszczane w wiadomościach przez nauczyciela.
      1.  klasyczna, z odwołaniem do podręcznika, zeszytu ćwiczeń,
      2. tekstowy opis zadania do wykonania,
      3. link do interaktywnych platform edukacyjnych wykorzystujących formy nauki i sprawdzania wiadomości (np. filmy, quizy, testy),
      4. załącznik zawierający materiały tekstowe, grafiki, materiały audiowizualne, itp.
  9. Wszyscy  nauczyciele do dnia poprzedzającego przejście w tryb zdalny określają warunki realizacji zdalnych konsultacji merytorycznych – należy określić dni tygodnia oraz godzinę dostępności nauczyciela i narzędzie komunikacji. Zaleca się kontakt za pomocą e-dziennika lub platformy classroom.
  10. Nauczyciele zobowiązani są do  dostosowania programu nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów.
    1. Nauczyciele w czasie trwania trybu zdalnego są zobowiązani do utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
    2. Kontakty nauczycieli z rodzicami mogą odbywać się z wykorzystaniem następujących narzędzi:
      • e-dziennika,
      • poczty elektronicznej e-maili,
      • telefonów komórkowych i stacjonarnych,
      • komunikatorów takich jak WhatsApp, Messenger.
  11. Kontaktując się z rodzicami należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.

§ 6

Obowiązki wychowawców w zakresie wprowadzenia zdalnego trybu nauczania

W celu stworzenia sprawnie działającego systemu przepływu informacji pomiędzy uczniem/rodzicem i szkołą w sytuacji wdrożenia zdalnego nauczania określa się zadania wychowawcy klasy w tym zakresie. Są one niezbędne dla utrzymania prawidłowego funkcjonowania szkoły w sytuacji zagrożenia COVID-19.

 

  1. Wychowawca klasy pełni rolę koordynatora nauczania zdalnego w stosunku do powierzonych jego opiece uczniów.
  2. Wychowawca ma obowiązek:
    1. niezwłocznego poinformowaniarodziców i uczniów swojej klasy o zmianie trybu nauczania, zgodnie z ustalonymi zasadami komunikowania się.
    2. ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu. W przypadku braku takiego dostępu wychowawca niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu rozwiązania problemu lub ewentualnego ustalenia alternatywnych form kształcenia,
    3. monitoruje proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego ustąpienia, o czym informuje dyrektora szkoły
    4. wskazania sposobu kontaktu (np. e-dziennik, e-mail, telefon) ze swoimi wychowankami
    5. reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,
    6. wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych konsultacji z wychowawcą klasy.

§ 7

Obowiązki pedagoga/psychologa i innych specjalistów w czasie prowadzenia nauczania zdalnego

W trakcie nauki zdalnej wsparcie psychologiczne ze strony pedagoga/psychologa szkolnego ma charakter szczególny i jest absolutnie niezbędne. W związku z tym, w celu właściwej identyfikacji jego zadań i funkcji istnieje potrzeba precyzyjnego określenia zakresu jego obowiązków.

  1. Pedagog/psycholog szkolny ma obowiązek:
    1. ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym fakcie dyrektora szkoły, w tym ustalenie godzin dyżuru telefonicznego dla uczniów i rodziców,
    2. organizowania konsultacji on-line,
    3. świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
      1. otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią COVID-19,
      2. inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
      3. minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
      4. otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
      5. udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego,
  2. wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.
  3. Nauczyciele wspomagający, logopeda, rewalidator realizują zajęcia zgodnie z planem zajęć ucznia, któremu udzielają wsparcia.
  4. Wychowawcy świetlicy i bibliotekarz dostosowują swój plan zajęć do potrzeb uczniów ustalając go wspólnie z dyrektorem.

§ 8

Zasady i sposób dokumentowania realizacji zadań szkoły w trybie zdalnym

  1. Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami:
    1. dokumenty w wersji papierowej, dostępne tylko i wyłącznie na terenie szkoły, zostaną uzupełnione po odwieszeniu zajęć stacjonarnych,
    2. dzienniki elektroniczne są uzupełniane na bieżąco każdego dnia,
    3. inne dokumenty, np. notatki służbowe, protokoły mogą być tworzone zdalnie i przesyłane drogą elektroniczną.

§ 9

Zasady prowadzenia konsultacji z uczniem i jego rodzicami oraz sposób przekazywania im informacji o formie i terminach tych konsultacji.

Dla utrzymania wysokiego poziomu kształcenia w trybie zdalnym oraz w celu zapewnienia uczniom stałej pomocy merytorycznej opracowuje się strategię prowadzenia konsultacji online w szkole na czas bezpośredniego zagrożenia COVID-19

  1. Szkoła w ramach nauczania zdalnego organizuje dla uczniów i ich rodziców konsultacje z nauczycielami, pedagogiem, logopedą, rewalidatorem, psychologiem.
  2. Konsultacje mogą odbywać się on-line w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie kontaktu przez e-dziennik ,mailowego i/lub poprzez np. komunikatory społecznościowe.
  3. O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel, pedagog, logopeda, rewalidator, psycholog  informując wcześniej o tym fakcie dyrektora szkoły.
  4. Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom na stronie www szkoły  i/lub poprzez e-dziennik.

§10

Procedury wprowadzania modyfikacji zestawu szkolnego zestawu programów nauczania

Podstawa programowa kształcenia ogólnego oraz wynikające z niej programy nauczania wymagają dostosowania do realizacji w warunkach on-line, dlatego na czas bezpośredniego zagrożenia COVID-19 wprowadza się szczegółowe procedury umożliwiające modyfikację treści kształcenia.

  1. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów, zajęć edukacyjnych przeprowadzają przegląd treści nauczania pod kątem możliwości ich efektywnej realizacji w formie nauczania na odległość.
  2. Nauczyciele ustalają, jakie treści nauczania należy przesunąć do realizacji w późniejszym terminie a jakie mogą być realizowane w formie pracy zdalnej z uczniami.

§ 11

Zasady monitorowania postępów uczniów, sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, oraz sposób i zasady informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach w zdalnym trybie nauki

Zmiana trybu pracy nie oznacza przerwania ciągłości nauki, wręcz przeciwnie, wymaga zacieśnienia współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami. Gwarancją sukcesu edukacyjnego w trakcie nauki on-line są szczegółowe zasady monitorowania postępów w nauce.

  1. Nauczyciele mają obowiązek monitorowania postępów w nauce zdalnej uczniów.
  2. Nauczyciele mają obowiązek informowania uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych o osiąganych postępach i ocenach w trakcie nauczania zdalnego.
  3. Postępy uczniów są monitorowane na podstawie bieżących osiągnięć w pracy zdalnej (nauczanie w czasie rzeczywistym) lub na podstawie wykonanych m.in.: ćwiczeń, prac, quizów, projektów, zadań w czasie odroczonym (nauczanie w czasie odroczonym).
  4. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. na zintegrowanych platformach edukacyjnych lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej, np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą mailową.
  5. Zdalne nauczanie nie może polegać tylko i wyłącznie na wskazywaniu i/lub przesyłaniu zakresu materiału do samodzielnego opracowania przez ucznia.
  6. Nauczyciel ma obowiązek wytłumaczyć, omówić i przećwiczyć z uczniami nowe treści podstawy programowej. Uczeń ma prawo skorzystać z konsultacji, porad i wskazówek nauczyciela do wykonania zadania w formach i czasie określonych wcześniej przez nauczyciela. Nauczyciel prowadzi lekcje on-line.
  7. Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce i otrzymanych ocenach podczas bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail, e-dziennik lub komunikatory społeczne).
  8. Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego ocenach w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail, e-dziennik lub komunikatory społeczne).
  9. Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica o pojawiających się trudnościach w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki nauczania na odległość (np. poprzez e-mail, e-dziennik lub komunikatory społeczne).
    1. Uczniowie, którzy nie mogą wziąć udziału w lekcji on-line, zobowiązani są do zapoznania się z materiałem danej jednostki lekcyjnej oraz uzupełnienia notatki - tak jak w przypadku nieobecności na lekcjach stacjonarnych.

§ 12

Zasady i sposoby oceniania w zdalnym trybie nauczania

W trakcie realizacji nauczania zdalnego obowiązują przepisy dotyczące oceniania określone w Statucie Szkoły.

 § 13

Zasady bezpiecznego korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie

1. Przetwarzanie danych osobowych ucznia i nauczyciela.

  1. Przetwarzanie danych osobowych podczas kształcenia zdalnego jest realizowane przez szkołę na podstawie obowiązujących w szkole regulacji RODO oraz rozporządzania Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącego kształcenia zdalnego.
  2. Szkoła może wymagać od ucznia jedynie danych niezbędnych do założenia przez niego konta w odpowiednim systemie zdalnego nauczania oraz w celu realizacji obowiązku nauki w formie zdalnej (na podstawie art. 35 ustawy – Prawa oświatowego w związku z art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
  3. Rodzic (opiekun prawny) ma prawo wiedzieć, jak szkoła jako administrator będzie przetwarzała dane osobowe jego dziecka w trakcie nauki zdalnej;
  4. Jeżeli platformy wykorzystywane do zdalnego nauczania są odrębnymi od szkoły administratorami przetwarzanych przez siebie danych, to rodzice i dzieci powinni od nich otrzymać klauzulę informacyjną o podstawowych zasadach i zakresie zbierania danych oraz administratorze, np. podczas zakładania konta;
  5. Szczegółowe zasady dotyczące bezpieczeństwa w sieci oraz przetwarzania danych osobowych ujęte są w „Rekomendacjach dla nauczycieli dotyczących zasad bezpieczeństwa w sieci oraz przetwarzania danych osobowych w systemie pracy zdalnej”, które stanowią odrębny dokument.

2. Zagrożenie w sieci Internet;

  1. Ochrona uczniów przed zagrożeniami w sieci Internet jest obowiązkiem rodziców/opiekunów prawnych. Należy zachować w tym względzie szczególną czujność.
  2. Rekomenduje się zastosowanie mechanizmów kontroli rodzicielskiej.
  3. Należy zwracać uwagę na wszystkie programy, aplikacje czy strony internetowe używane podczas nauczania zdalnego.
  4. Nauczyciel korzystając z tego typu rozwiązać i wskazując je uczniom podczas nauczania zdalnego kieruje się zasadami bezpieczeństwa w sieci.
  5. Zakazuje się korzystania ze stron wskazywanych przez przeglądarkę lub programy antywirusowe zainstalowane na komputerze jako podejrzane, nie należy także włączać reklam internetowe, jakie mogą pojawić się w czasie korzystania z nauczania zdalnego, na linki do serwisów niewskazywanych bezpośrednio przez nauczyciela, nie pobierać załączników niewskazanych przez nauczyciela.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem  26 października 2020.

 


UWAGA!!!

Szanowni Rodzice,

Informuję,że Rząd Polski w piątek (23.10.2020) ogłosił nową listę obostrzeń. Na ich podstawie od 26 października 2020 r. klasy I-III będą realizowały naukę w formie stacjonarnej, natomiast klasy IV-VIII w formie zdalnej. Szczegółowe informacje przekażą wychowawcy klas poprzez e-dziennik. Bardzo proszę śledzić informacje przekazywane przez nauczycieli. Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie

Katarzyna Marciniak

 


   JESIENNE KRAJOBRAZY

 Jesienne krajobrazy za oknem zachęciły nas do wspólnego wykonania prac na konkursy ogłoszone przez dwie zaprzyjaźnione szkoły. Spotkaliśmy się we wtorkowe popołudnie, by wyczarować z darów jesiennych nasze małe dzieła sztuki???? Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się co można stworzyć z jesiennych liści, kasztanów, suszonych kwiatów. Przy pomocy nauczycieli wykonali piękne prace konkursowe. Oczywiście spotkanie odbyło się przy zachowaniu  wszelkich środków ostrożności ????Organizatorem spotkania był zespół nauczycieli KS. 

Tekst: L. Wojciechowska       

Fotorelacja: J. Wojciechowski

1723 1725 1726 1727 1728 1729

1724 1730 1732 

1731 1733 1734 1735

 


 NA WESOŁO W SZKOLE

   Rada Samorządu Uczniowskiego wyszła z propozycją by 12.10 przyjść do szkoły w piżamach. Wielu z uczniów założyło więc tego dnia piżamy, by spędzić na wesoło dzień w szkole. Nagrodą za odwagę  był Dzień bez kartkówek i zadań domowych????. Jako opiekun samorządu uczniowskiego cieszę się, że uczniowie skorzystali z tej propozycji i spędzili zwykły szkolny dzień inaczej niż zawsze.

1719 1720 1721 1722


PASOWANIE KLAS PIERWSZYCH

  Po ponad miesięcznym okresie próbnym, pierwszoklasiści naszej szkoły zostali pasowani na pełnoprawnych uczniów. Najmłodszych członków grupy wiekowej ,,Wesoła Gromada” powitali uczniowie klasy III a. Wyjaśnili oni swoim młodszym koleżankom i kolegom na czym polega ślubowanie i pasowanie na ucznia. Następnie Wielki Magik w którego wcielił się uczeń Kostek Janik dokonał przeobrażenia dotychczasowych ,,Budrysów” w prawdziwych uczniów. Jego pomocnicy wytrzepali z główek wszystkie głupotki, wlali w rozumki kilka kropelek pomocnych do zdobywa dobrych ocen. To jednak nie wystarczyło. Kandydaci na uczniów musieli wykazać się jeszcze wiedzą, umiejętnością śpiewu oraz miłością do Ojczyzny. Po pomyślnie zdanym egzaminie dzieci złożyły uroczyste ślubowanie na Sztandar Szkoły. Następnie Pani Dyrektor Katarzyna Marciniak symbolicznym piórem pasowała każdego pierwszoklasistę na ucznia naszej szkoły. Na pamiątkę tego wydarzenia wszyscy uczniowie otrzymali z rąk wychowawczyni Pani Ewy Słowińskiej dyplomy, a od rodziców symboliczne birety oraz rożki obfitości. Uroczystość przygotowały i nad całością czuwały Panie Justyna Michalak i Katarzyna Ściernicka.

1715 1713 1712 1716 1714 1718

 


Rok szkolny 2020/2021 jest rokiem obchodów 60- lecia istnienia naszej placówki.

Z uwagi na niecodzienną sytuację w kraju związaną z zagrożeniem epidemicznym,

mając na uwadze bezpieczeństwo naszych Uczniów, Pracowników,  Absolwentów

oraz Przyjaciół, podjęliśmy decyzję o zmianie formuły obchodów 60 lat istnienia

Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie. 

   Jest to dla nas niezwykle przykra sytuacja, gdyż nie możemy bezpośrednio świętować tego Jubileuszu z Przyjaciółmi i Sympatykami Szkoły. Dbałość o bezpieczeństwo sprawiła, że postanowiliśmy wykorzystać nowoczesne technologie i świętować w przestrzeni wirtualnej.

Serdecznie zapraszamy

do obejrzenia na stronie www.sppiechcin.pl  oraz na portalu społecznościowym facebook

przygotowanego przez nas materiału udostępnionego 14 października 2020 roku.

                                                               Dyrektor, Nauczyciele, Pracownicy i Uczniowie

1238

Skopiuj poniższy link do przeglądarki

https://youtu.be/3Sg3z-DzQIM


Procedury bezpieczeństwa mające na celu zapobieganie
i przeciwdziałanie COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły

obowiązujące na terenieSzkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie

od dnia  1 września 2020r.

§ 1

Ogólne zasady organizacji pracy

  1. Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Piechcinie wznawia funkcjonowanie
    z uwzględnieniem wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia
    i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego. Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
  2. Ograniczone zostaje przebywanie w placówce osób z zewnątrz; zalecany jest kontakt telefoniczny lub mailowy.
  3. Przy wejściu do szkoły znajduje się płyn do dezynfekcji rąk (wraz z informacją o obligatoryjnym dezynfekowaniu rąk przez osoby wchodzące do szkoły), z którego obowiązana jest skorzystać każda osoba wchodząca do szkoły.
  4. Jeżeli zajdzie konieczność wejścia do szkoły osoby z zewnątrz, należy zachować dodatkowe środki ostrożności i zalecenia reżimu sanitarnego:
    1. zachowanie 1,5 metrowego dystansu,
    2. zakrycie nosa i ust,
    3. obowiązkowa dezynfekcja rąk,
    4. ograniczone przemieszczanie się po szkole,
    5. ograniczony kontakt z pracownikami szkoły.
  5. Do szkoły nie mogą wchodzić osoby, które są chore, przebywają na kwarantannie lub
    w izolacji.
  6. W drodze do i ze szkoły  opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
  7. W salach lekcyjnych podczas zajęć nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa – zarówno przez uczniów, jak i  nauczycieli. Jednak obowiązkowo z takiej formy zabezpieczenia korzystają wszyscy przemieszczając się na terenie szkoły.
  8. Dzieci do mycia rąk używają mydła w płynie i wody.
  9. Sale, w których odbywają się zajęcia są porządkowane i dezynfekowane.
  10. Szkoła posiada termometr bezdotykowy.
  11. Nauczyciele usuwają z sal, w których odbywają się zajęcia, przedmioty i sprzęty, które nie mogą zostać w sposób skuteczny zdezynfekowane – ze względu na materiał, z którego są wykonane bądź kształt, ułatwiający gromadzenie się zabrudzeń. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy dokładnie czyścić lub dezynfekować.
  12. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte detergentem lub zdezynfekowane po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach.
  13. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw.
  14. Podczas realizacji zajęć, w t
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Piechcinie
ul. 11 Listopada 5
88-192 Piechcin
telefon: +48 52 383 73 39; fax +48 52 38 37 229
e-mail: sekretariat_zps1@vp.pl