Aktualności  / 

 


89               AKTUALNOŚCI

 


 

1788

   Już 30 stycznia 2022r. odbędzie się 30 finał WOŚP. W tym roku ze względu na COVID-19, finał orkiestry w Piechcinie będzie miał formę kiermaszu zlokalizowany w holu hali sportowej od godz. 15-17. Można będzie losować ciekawe nagrody podczas loterii fantowej, kupić na wynos smalec, pyszne ciasto ufundowane przez Panie z koła gospodyń wiejskich i rodziców uczniów naszej szkoły. Zapraszamy do stoiska "Tania Książka". Odbędzie się licytacja gadżetów WOŚP oraz maskotek i kalendarzy ufundowanych przez Młodzieżową Drużynę Pożarniczą przy OSP w Piechcinie oraz OSP KSRG w Piechcinie. Bardzo prosimy o dezynfekcję rąk przed wejściem oraz zachowanie dystansu społecznego.

1789   1790


JASEŁKA

   Dnia 17 grudnia z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia można było obejrzeć w naszej szkole prezentację inscenizacji Jasełek w formie online, którą przygotowali uczniowie klasy IVa. Zapraszamy wszystkich do obejrzenia (kliknij w link).

https://drive.google.com/file/d/1HqDAkL4BkHRMXDP7mQVTvtI4ZBwb3d-i/view?usp=sharing


KONKURS PLASTYCZNY

1786


KONKURS FOTOGRAFICZNY

   W ostatnich dniach ustanowione zostało nowe święto państwowe: Narodowy Dzień Zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego, przypadający od tego roku w dniu 27 grudnia.

Chcąc przyłączyć się do świętowania tego ważnego dla wolności Polaków dnia Wydawnictwo Wulkan ze Żnina oraz Szkoła Podstawowa nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Żninie organizują konkurs fotograficzny pt. "Dzięki Powstaniu Wielkopolskiemu żyjemy w Polsce"Aby przystąpić do konkursu trzeba najpierw sięgnąć do domowego archiwum. Niezbędne jest stare zdjęcie z lat 1918-1939 z dawnymi mieszkańcami Pałuk. Może być z czasów Powstania Wielkopolskiego, ale nie musi - ważne aby powstało w latach 1918-1939. Wystarczy je odkurzyć (jeśli jest zakurzone) i sfotografować. Następnie na jego wzór należy zrobić - angażując rodzinę lub przyjaciół - jak najbardziej zbliżoną do dawnego oryginału współczesną wersję fotografii. To pokrótce założenia konkursu.

Więcej informacji na ten temat na stronie: https://palukitv.pl/konkurs-foto


ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Dnia 10 listopada z okazji zbliżającego się Święta Niepodległości uczniowie naszej szkoły przygotowali montaż słowno-muzyczny o tematyce patriotycznej. Zapraszamy wszystkich do obejrzenia (kliknij w link).

https://drive.google.com/file/d/1izr44T63SSwDjgvI5CexpDhQIVFrReH2/view?usp=sharing

Organizatorzy: M. Niesyn, E. Krawczyk, A. Jakubowska, J. Szywalska, J. Wojciechowski, M. Smutek


TELEFON ZAUFANIA

Uprzejmie informujemy, że ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów POMAGAMY (800 800 605) od 1 listopada br. zastąpiona będzie telefonem zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Nowy bezpłatny numer, pod którym dzieci i młodzież będą mogły otrzymać wsparcie psychologiczne, to 800 12 12 12. Telefon i czat internetowy będą czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Czat nie wymaga logowania oraz instalowania żadnej aplikacji. Połączenia telefonicznie nadal pozostaną bezpłatne, a rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość.

1784

 


1783


Pasowanie pierwszoklasistów na uczniów naszej szkoły

   Dnia 14 października br. do grona uczniów Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka zostali oficjalnie przyjęci wychowankowie klasy I.
Uroczystość rozpoczął program artystyczny przygotowany przez koleżanki i kolegów z klas II i III.
Kulminacyjnym momentem było jednak złożenie przez najmłodszych uczniów przyrzeczenia na sztandar Szkoły. Każdy z pierwszoklasistów dostąpił zaszczytu pasowania na ucznia dokonanego symbolicznym piórem przez Panią Dyrektor.
Wszystkie dzieci wzorowo zdały swój pierwszy egzamin. Pięknie prezentowały się w odświętnych strojach i uczniowskich biretach. Po pasowaniu zostały obdarowane słodkimi upominkami ufundowanymi przez Rodziców.
Pierwszakom oraz ich wychowawczyni Pani Justynie Michalak życzymydobrego, spokojnego roku szkolnego 2021/22.

17571764 1759 1760 1761 1762 1763  1767 1768 1769 1770 1771

1772 1773 1775 1776 1778 1780

1781 1782 1777


1755

Z okazji "DNIA MEDIATORA" serdecznie zapraszamy dnia 19 października 2021r. na dyżur mediatora, który pełniony będzie w godzinach 13.00-15.30 przy ulicy Szpitalnej 32

(budynek PCPR)


1752


Procedury bezpieczeństwa mające na celu zapobieganie
i przeciwdziałanie COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły 
obowiązujące na terenieSzkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie

od dnia  1 września 2021r.

PROCEDURA.docx (pobierz)


Rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022

w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie

odbędzie się dnia 1 września br. i będzie miało formę spotkań

z wychowawcami wg następującego harmonogramu.

 

KLASA

GODZINA

SALA

WEJŚCIE

IA

9.00

HALA SPORTOWA *

OD PARKINGU

IIA

9.05

44

OD FRONTU

IIIA

9.10

45

OD FRONTU

IVA

9.15

23

OD FRONTU

VA

9.20

24

OD FRONTU

VIA

9.00

34

OD BOISKA

VIIA

9.05

37

OD BOISKA

VIIB

9.10

35

OD BOISKA

VIIIA

9.15

36

OD BOISKA

VIIIB

9.20

30

OD BOSIKA

*   Uczniów klasy pierwszej zapraszamy na spotkanie na hali   sportowej z jednym rodzicem, następnie do klasy dzieci  przejdą tylko z wychowawcą.

  


LIST MINISTRA ZDROWIA

Druki do pobrania przez rodziców!

(deklaracja, kwestionariusz)

Deklaracja na_szczepienia (pobierz)

Kwestionariusz_wstpnego_wywiadu_przesiewowego_przed_szczepieniem_osoby_niepełnoletniej_przeciw_COVID_19 (pobierz)

 

Warszawa, 17 sierpnia 2021

ZPŚ.641.153.2021.JK

List Ministra Zdrowia do dyrektorów szkół, pedagogów, rodziców w sprawie wykonywania szczepienia przeciwko SARS-CoV-2 wśród nieletnich uczniów w wieku od 12 do 15 roku życia

Szanowni Dyrektorzy Szkół, Nauczyciele, Rodzice, Uczniowie!

Piszę do Państwa by przedstawić pełną informację na temat prowadzonych w Polsce szczepień przeciw COVID-19. Szczególnie kieruję ten list do tych, którzy z różnych względów obawiają się szczepień i odbierają sprzeczne, czasem wykluczające się, doniesienia medialne, czy też opinie kierowane przez różne środowiska i organizacje.

Bez wątpienia szczepienia są jednym z najbardziej skutecznych i efektywnych działań profilaktycznych, stanowiący najsilniejszy oręż w zapobieganiu oraz zwalczaniu chorób zakaźnych na świecie. Wszystkie szczepionki przeciw COVID-19 dostępne w krajach Unii Europejskiej, a co za tym idzie również w Polsce przeszły procedurę dopuszczenia do obrotu decyzją Komisji Europejskiej po wcześniejszej naukowej ocenie Europejskiej Agencji Leków. Tym samym, co należy stanowczo podkreślić, stosowanie szczepionek nie jest żadnym eksperymentem medycznym. Wszystkie szczepionki to produkty lecznicze zarejestrowane z wskazaniami stosowania w celu zapobiegania chorobie COVID-19 wywołanej przez wirusa SARS-CoV-2. Bezpieczeństwo ich stosowania, skuteczność i jakość zostały pozytywnie ocenione przez Europejską Agencję Leków, w której zasiada również przedstawiciel Polski.

Szczepionki przeciwko COVID-19 są opracowywane zgodnie z tymi samymi wymogami dotyczącymi jakości, bezpieczeństwa i skuteczności, jak inne produkty lecznicze. Kierując się koniecznością pilnej walki ze światową pandemią i koniecznością ochrony zdrowia oraz życia ludzkiego procedury rejestracyjne szczepionek zostały skrócone, ale wszystkie badania wykonano w oparciu o najwyższe standardy bezpieczeństwa, podobnie jak to się dzieje w przypadku innych szczepionek. Nie pominięto żadnego wymaganego etapu badań ani kontroli. Wszystkie badania laboratoryjne, zarówno niekliniczne na zwierzętach, jak i kliniczne na ludziach zostały przeprowadzone zgodnie z najbardziej rygorystycznymi zasadami, standardami i kryteriami etycznymi. Wydanie pozwolenia dopuszczającego szczepionkę do obrotu oznacza zatem, że jakość, bezpieczeństwo i skuteczność takiego produktu leczniczego została udowodniona na podstawie odpowiednich badań klinicznych, przedklinicznych i chemicznofarmaceutycznych. Wszystkie informacje związane ze stosowaniem szczepionek przeciw COVID-19, w tym przeciwskazania oraz działania niepożądane określają Charakterystyki Produktu Leczniczego (CHPL) dla poszczególnych szczepionek, które są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.

Dotychczas dopuszczone do szczepienia przeciw COVID-19, w grupie wiekowej od 12 roku życia zostały dwa produkty:

  • Comirnaty firmy Pfizer/BioNTech
  • Spikevax firmy Moderna Biotech Spain, S.L.

Dopuszczeniedostosowania pierwszej ze szczepionek, tj. Comirnaty w grupie wiekowej 12-15 latnastąpiłow oparciu o dane zebrane do 13 marca 2021 r., na próbie 2 260 nastolatków (1 131 w grupie produktu leczniczego Comirnaty i 1 129 w grupie placebo)  Spośród tych uczestników 1 308 nastolatków (660 w grupie produktu leczniczego Comirnaty i 648 w grupie placebo) objęto kontrolą przez co najmniej 2 miesiące po drugiej dawce produktu leczniczego Comirnaty.

Najczęściej występującymi działaniami niepożądanymi u młodzieży w wieku od 12 do 15 lat były: ból w miejscu wstrzyknięcia (>90%), zmęczenie i ból głowy (>70%), ból mięśni i dreszcze (>40%), ból stawów i gorączka (>20%). Jak więc widać były to dość lekkie działania niepożądane.

Z kolei skuteczność i bezpieczeństwo szczepionki Spikevax w grupie młodzieży potwierdzono w badaniu klinicznym z udziałem 3732 dzieci w wieku od 12 do 17 lat. W badaniu brało udział 2773 uczestników od ukończenia 12. roku życia do ukończenia 16. roku życia i 959 uczestników od 17. roku życia do ukończenia 18. roku życia. Wyniki badań pozwoliły stwierdzić, że skuteczność produktu Spikevax u dzieci w wieku od 12 do 17 lat jest podobna do skuteczności u dorosłych.

Najczęstsze działania niepożądane u dzieci w wieku od 12 do 17 lat są podobne do tych u osób w wieku 18 lat i starszych. Obejmują one ból i obrzęk w miejscu wstrzyknięcia, zmęczenie, ból głowy, ból mięśni i stawów, powiększenie węzłów chłonnych, dreszcze, nudności, wymioty i gorączkę. Większość tych działań niepożądanych miała nasilenie od łagodnego do umiarkowanego i zwykle przemijała w ciągu kilku dni od otrzymania szczepionki.

Bezpieczeństwo i skuteczność szczepionek zarówno u dzieci, jak i u dorosłych, są cały  czas ściśle monitorowane.

W celu poszukiwania odpowiedzi, informacji lub potwierdzenia posiadanej wiedzy, zapraszam na portal prowadzony przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny: http://szczepienia.pzh.gov.pl/oraz Europejski Portal Informacji o Szczepieniach, który powstał z inicjatywy Unii Europejskiej

(wersja w języku polskim pod adresem:  https://vaccination-info.eu/pl?fbclid=IwAR04VBI7NzIFAHRppffRIVtC1WyX1vr9a-bJ9QfVkjyxEol9xUwc9G9J_k).

Z poważaniem z upoważnienia Ministra Zdrowia Anna Goławska Podsekretarz Stanu

                  /dokument podpisany elektronicznie/

 


1749



1748

 


"NASZE ZABYTKI INACZEJ"

   Zapraszamy uczniów do bezpłatnego uczestnictwa w zadaniu publicznym współfinansowanym przez Gminę Barcin pn. NASZE ZABYTKI INACZEJ!
Celem zadania jest popularyzacja lokalnego dziedzictwa architektonicznego w formie warsztatów modelarskich.
Zadaniem uczestników będzie SAMODZIELNE wykonanie w warunkach domowych miniatury obiektu zabytkowego  Gminy Barcin - kościół pw. św. Jakuba w Barcinie. W ramach zadania publicznego każdy z uczestników otrzyma od nas bezpłatny zestaw szablonów do samodzielnego stworzenia modelu miniatury w/w obiektu.
Liczba uczestników ograniczona!

17461747

 


Drodzy  Uczniowie, 

Od 17 maja zajęcia hybrydowe będzie miała młodzież z klas 4-8 szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Od 29 maja nastąpi powrót wszystkich uczniów do szkół już w pełnym systemie stacjonarnym.

Chcąc rozwiać Wasze obawy przed powrotem do nauki stacjonarnej, chciałabym w imieniu swoim i całego grona nauczycielskiego, zapewnić Was, że powrót po tak długiej nieobecności w szkole nie będzie taki zły – jak wszyscy uważają.

Zdajemy sobie sprawę, że to był trudny czas dla wszystkich, a szczególnie dla Was.

Pandemia i społeczna izolacja to szczególnie trudny czas dla uczniów. Dlatego postanowiliśmy podarować naszej  młodzieży tydzień bez sprawdzianów i zadań domowych. Wszystko to po to, aby obniżyć stres towarzyszący dzieciom na co dzień i zadbać o dobrostan psychiczny uczniów. 

Zdaniem specjalistów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, powrót do szkół to dla dzieci z jednej strony radość, z drugiej zaś lęk związany z koniecznością ponownego nawiązania relacji z nauczycielami i sprostania ich wymaganiom. By zaradzić tym problemem Instytut Psychologii UJ organizuje „Tydzień ulgi”.

Nasza szkoła przystąpiła do tego projektu.

Oznacza to, że między 17 a 24 maja uczniowie naszej  szkoły nie muszą obawiać się odpytywania, sprawdzianów i kartkówek. Co więcej – nie będą mieć również zadawanych prac domowych.

Przez cały rok na zdalnej edukacji zdobywaliście wiedzę, jesteśmy w stanie sklasyfikować Was do następnych klas. A relacji ze sobą, z nauczycielami, takich jak powinniście mieć, nie było.  O to teraz musimy zadbać. 

To nie będzie tak, uczniowie nie będą nic robić. W kolejnych dniach będziemy realizować program, uzupełniać materiał, który był na lekcjach online, zwłaszcza trudniejsze zagadnienia, oceniać zaangażowanie – jednak bez  skupiania się na rozliczaniu z „zaległości”.

Spróbujemy ostatnie tygodnie tego trudnego roku szkolnego przeżyć w miłej i bezstresowej atmosferze. 

                                                                                               Katarzyna Marciniak

                                                                                                Dyrektor szkoły

1745
 
 

REKRUTACJA DO KLASY PIERWSZEJ

Komisja rekrutacyjna w składzie :

  1. Katarzyna Marciniak – przewodnicząca
  2. Maria Murawska – członek komisji

po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego w dniu 7 kwietnia 2021r. informuje, że do pierwszej klasy Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie na rok szkolny 2021/2022 zostało zakwalifikowanych 27 uczniów   i podaje listę do publicznej wiadomości:

  1.  Jakub             Adamiec
  2.  Karolina        Bednarska
  3.  Oskar             Błaszak
  4.  Olivier           Brzozowski
  5.  Alan               Danielewski
  6.  Lena               Dolatowska
  7.  Marcel           Dudkiewicz
  8.  Stanisław       Gębala
  9.  Jakub             Gościński
  10.  Bartosz          Karbowiak
  11.  Mateusz         Kąkol
  12.  Antoni           Kozicki
  13.  Jakub             Kozłowski
  14.  Kornelia        Lewandowska
  15.  Aleksander    Majchrzak
  16.  Olivier           Pastecki
  17.   Mikołaj         Pąk
  18.   Szymon         Popielarz
  19.   Zofia             Roman
  20.   Zofia             Skwarek
  21.   Lena              Ślebioda
  22.   Nadia            Szałkowska
  23.   Julia              Trafna
  24.   Oliwia          Tucholska
  25.   Emilia           Wiczewska
  26.   Nikodem       Wiśniewski
  27.   Jan                Wojcinski

 


1744

Ogłasza:

NABÓR DO MŁODZIEŻOWEJ ORKIESTRY DĘTEJ 

Dla kogo? – Zapraszamy uczniów od klasy 5 szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły średniej

Co zapewniamy?- Bezpłatne instrumenty: flet poprzeczny, tuba, saksofon tenorowy, klarnet, trąbka, puzon, perkusjonaliaProfesjonalną kadrę pedagogiczną, możliwość nauki gry na wybranym instrumencie od zera.

Kiedy startujemy?- 1 października 2021r.

Od kiedy przyjmujemy zgłoszenia?- 05.04-10.06. 2021r.

 SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE POD NUMEREM TELEFONU: 52 353 93 90 wew. 102 lub

e-mail: p.stefanska@mdkbarcin.com.pl

 


1739


„Programu dla szkół – owoce i warzywa lub mleko ”

Szanowni Rodzice,

mając na względzie zmiany spowodowane wprowadzonymi obostrzeniami w zakresie funkcjonowania placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz prawidłową realizację „Programu dla szkół – owoce i warzywa lub mleko ” w roku szkolnym 2020/2021, przyjęto rozwiązania, które pozwalają na bardziej elastyczną realizację zadań wynikających z Programu.

W tym zakresie, zgodne z przepisami prawa krajowego oraz UE, znowelizowano rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu dla szkół. Wprowadzone przepisy umożliwiają dyrektorowi szkoły uczestniczącej w Programie: w okresie, w którym czasowo zostało ograniczone funkcjonowanie jednostek systemu oświaty, przekazywanie owoców i warzyw lub mleka, rodzicom lub opiekunom prawnym dzieci uczęszczających do klas I-V , biorących udział w zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Przekazywanie produktów odbywa się pod warunkiem przedłożenia przez rodziców lub opiekunów prawnych dzieci, dyrektorowi szkoły podstawowej oświadczenia zawierającego zobowiązanie do odbioru owoców i warzyw lub mleka oraz udostępnienia ich dzieciom.

Oświadczenie:

  1. sporządza się na formularzu udostępnionym na stronie internetowej  szkoły i w szkole (skrzynka podawcza w wejściu do szkoły)
  2. może być przekazywane w formie dokumentu elektronicznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej ( adres email: sekretariat_zps1@vp.pl) lub przez skrzynkę podawczą

Oświadczenia prosimy składać w terminie do 30 marca 2021.

DO POBRANIA:

oświadczenie rodzica.doc


INFORMACJA  DLA  RODZICÓW

Informuję, że można zapisywać dzieci do klas pierwszych na rok szkolny 2021/2022.

Zgodnie z zapisami art.162 ust. Z dnia 14 grudnia 2016r. -Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 59), do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły będą przyjmowane na podstawie karty zgłoszenia dziecka, natomiast dzieci spoza obwodu szkoły na podstawie wniosku rodziców/ opiekunów prawnych po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.

Kryteria postępowania rekrutacyjnego dla dzieci spoza obwodu:

  1. zamieszkanie dziecka na terenie Gminy Barcin
  2. w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka
  3. miejsce pracy przynajmniej jednego z rodziców/ prawnych opiekunów znajduje się  w obwodzie szkoły
  4. niepełnosprawność w rodzinie
  5. uczęszczanie dziecka do oddziału przedszkolnego lub innej formy wychowania przedszkolnego                  w Gminie Barcin.

Zapisy trwają do 26 marca 2021 roku.

Wyniki postępowania rekrutacyjnego zostaną podane do publicznej wiadomości  15 kwietnia br.

Zapisów dokonuje się drogą elektroniczną przesyłając dokumenty na adres : sekretariat_zps1@vp.pl                       lub wrzucając do skrzynki podawczej w przedsionku szkoły .

Druki ( wnioski i karty zgłoszenia) znajdują się  u intendenta w przedszkolu,  na skrzynce podawczej                                   w przedsionku szkoły i na stronie internetowej szkoły www.sppiechcin.pl

Terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego w roku szkolnym 2021/2022

 do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej  im.  Janusza Korczaka
w Piechcinie

 

Lp.

Rodzaj czynności

Termin
w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin
w postępowaniu uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

 

 

 

od 02 marca

do 26 marca

 

 

 

od 28 kwietnia

do 13 maja

2.

Weryfikacja przez komisję wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz wykonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności wymienionych w art. 150, ust.7 Ustawy Prawo Oświatowe.

 

 

 

 

6 kwietnia

 

 

 

 

14 maja

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

 

15 kwietnia

 

18 maja

4.

Potwierdzenie przez rodzica (prawnego opiekuna) kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

 

od 16 kwietnia

do 23 kwietnia

 

od 18 maja

do 28 maja

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

28 kwietnia

 

2 czerwca

DOKUMENTY DO POBRANIA:

Procedura rekrutacji_do_klasy_I

Karta_zgłoszenia_dziecka_do_Szkoły podstawowej

Wniosek_rekrutacja

oświadczenia

oświadczenie woli


Piękna jest radość w święta,

ciepłe są myśli o bliskich,

niech pokój, miłość i szczęście

otoczy nas wszystkich.

By nastrój Świąt Bożego Narodzenia,

pełny magicznego uroku,

był z Wami każdego dnia,

w nadchodzącym Nowym 2021 roku!

Wesołych Świąt

życzą:

Dyrekcja, Nauczyciele i Pracownicy

Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie

1738


 PRACOWNICZE PLANY KAPITAŁOWE

Pracownicy Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie, pod podanym niżej linkiem znajdują się informacje dotyczące PPK dla pracownika.

PPK_1___Plakaty.pdf

PPK_2___Ulotka.pdf

PPK_3___Ulotka.pdf

PPK_4___Prezentacja.pdf

PPK_5___To_warto_wiedziec.pdf

PPK_6___pytania_i_odpowiedzi.pdf

PPK_7___Zestawienie_op__at_16__11__2020.pdf


Regulamin organizacji nauczania zdalnego i hybrydowego

w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka

w Piechcinie

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 492 i 493).
  2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248 oraz z 2020 r. poz. 374) wraz z późniejszymi zmianami.
  3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  4. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.

§ 1.

Zdalna edukacja i hybrydowa – definicje

  1. Zdalna edukacja polega na zapoznawaniu się z różnego rodzaju cyfrowymi materiałami udostępnionymi w sieci Internet pod kierunkiem i aktywnym przewodnictwem nauczyciela.
  2. Formy kształcenia dzielimy na synchroniczne, interaktywne (uczniowie i nauczyciel pracują w tym samym czasie, prowadząc komunikację w czasie rzeczywistym) oraz asynchroniczne (uczniowie przyswajają wiedzę, realizują zadane ćwiczenia, wypełniają testy, itd.).
  3. Rezultaty działań zarówno w kształceniu synchronicznym jak i asynchronicznym mogą być przedmiotem oceny.
  4. Nauczanie hybrydowe – dotyczy częściowego zamknięcia szkoły, praca odbywa się w trybie stacjonarnym i zdalnym.

§ 2.

Decyzję, o całkowitym lub częściowym zamknięciu placówki, czyli o przejściu na nauczanie zdalne lub hybrydowe podejmuje dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym i przy pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego w Żninie. Będzie ona zależała od rodzaju kontaktu osoby zakażonej lub podejrzanej o zakażenie z innymi osobami, czyli nauczycielami, uczniami, pracownikami administracji i obsługi.

§ 3.

                             Przebieg  prowadzonej nauki w systemie hybrydowym                 

W okresie obowiązywania hybrydowego systemu nauczania organizacja procesu dydaktyczno  – wychowawczego i opiekuńczego ma postać:

  1. Zajęcia dydaktyczne odbywają się w jednej z form: stacjonarnej lub zdalnej, we wskazanym przez dyrektora zakresie i dla określonych klas.
  2. Zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne w miarę możliwości prowadzone są w szkole, zgodnie z planem, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego. W  przypadku, gdy uczeń objęty  ww.  formą zajęć jest objęty kwarantanną,  przechodzi na nauczanie zdalne.
  3. Stołówka szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 roku.
  4. Świetlica szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 roku.
  5. Biblioteka szkolna pracuje na zasadach określonych na dzień 1 września 2020 roku.
  6. W przypadku zaistnienia potrzeby konsultacji lub skorzystania z pomocy psychologiczno – pedagogicznej ucznia, który w danym tygodniu odbywa naukę zdalną, dopuszcza się możliwość prowadzenia ich na terenie szkoły,          po wcześniejszym ustaleniu terminu z nauczycielem.

§4

Przebieg prowadzonej nauki zdalnej

Od dnia 26 października 2020 r. do odwołania uczniowie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie będą brali udział w zajęciach on-line zgodnie z planem.

  1. Każdy z uczniów przejdzie na formę zdalnego nauczania, jaka została wypracowana wcześniej z nauczycielem przy uwzględnieniu jego możliwości wyposażenia w sprzęt komputerowy a wszelkie trudności związane z tym procesem na bieżąco będą zgłaszane wychowawcom klas.
  2. Wychowawcy klas podejmują działania mające na celu rozwiązanie problemów sprzętowych ucznia:
    1. powiadamiają o trudnościach dyrektora;
    2. pomagają w procesie pozyskania niezbędnego sprzętu z zasobów szkolnych;
    3. monitorują proces rozwiązania problemu do czasu jego pełnego rozwiązania, o czym informują dyrektora szkoły.
  3. Szczegółowe obowiązki wychowawców klas opisuje § 3 niniejszego Regulaminu.
  4. System nauczania zdalnego uwzględnia wszystkich uczniów znajdujących się w szkole.
  5. Nauczyciele wszystkich przedmiotów przedstawiają (przypominają) swoim uczniom zasady współpracy, a także sposoby oceniania w zdalnym trybie nauki.
  6. Nauczyciele powiadamiają rodziców o zasadach współpracy zdalnej w czasie zagrożenia pandemią.
    1. Nauczyciele w czasie trwania trybu zdalnego są zobowiązani do utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
    2. Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny odbywać się z wykorzystaniem następujących narzędzi:
      • e-dziennika,
      • poczty elektronicznej e-maili,
      • telefonów komórkowych i stacjonarnych,
      • komunikatorów takich jak  Messenger, Google Hangouts, Google Meet
  7. Kontaktując się z rodzicami należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.
  8. Powrót do stacjonarnego trybu nauki nastąpi poprzez wydanie kolejnego zarządzenia dyrektora.

§5

Warunki organizacji nauczania zdalnego

Zmiana trybu nauki na zdalny wymaga nowej organizacji pracy szkoły i zbudowania spójnego systemu komunikacji pomiędzy wszystkimi organami szkoły oraz pomiędzy szkołą a uczniami i rodzicami. Z tego powodu na czas bezpośredniego zagrożenia COVID-19 wprowadza się obowiązujące wszystkich pracowników pedagogicznych szczegółowe rozwiązania, które zapewnią sprawne funkcjonowanie placówki.

  1. Od dnia 26 października 2020 r. zobowiązuję wszystkich nauczycieli do podjęcia pracy w trybie zdalnym.
  2. Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem szkoły:
    1. kontakt za pomocą e-dziennik,
    2. kontakt e-mail na adres: sekretariat_zps1
    3. kontakt w pilnych sprawach numer komórkowy podany rodzicom
  3. Nauczyciele mogą prowadzić zdalne nauczanie ze swoich prywatnych domów, pod warunkiem posiadania niezbędnego sprzętu umożliwiającego bezpieczne prowadzenie zdalnego nauczania.
  4. W przypadku, gdy nauczyciel nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem, laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać w domu, lub nie posiada warunków do realizacji takiego nauczania w warunkach domowych, (niezwłocznie) informuje o tym fakcie dyrektora szkoły, najpóźniej do dnia poprzedzającego wdrożenie trybu zdalnego. W takiej sytuacji dyrektor szkoły (w miarę możliwości) zapewni sprzęt służbowy, dostępny na terenie szkoły, udostępni sprzęt służbowy do użytkowania w warunkach domowych.
  5. Zobowiązuje wszystkich nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin,  wg obowiązującego planu zajęć z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora szkoły.
    1. Czas trwania jednej lekcji wirtualnej określa się na 30 minut + 15 minut nauczyciel jest do  dyspozycji uczniów (pytania, konsultacje itp.)., czas trwania wirtualnych zajęć specjalistycznych określa się na 45 minut  + 15 minut nauczyciel jest do  dyspozycji uczniów (pytania, konsultacje itp.).
  6. Zdalne nauczanie ma mieć przede wszystkim charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami) z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:
    • platformaclassroom
    • Dziennik Vulcan
    • Komunikator Messenger, Skype.
  7. Informacja o formie i terminie spotkania online będzie przekazywana uczniom za pomocą wiadomości w e-dzienniku najpóźniej w dniu poprzedzającym lekcję zaplanowaną w takiej formie.
  8. W celu uzupełnienia nauczania synchronicznego oraz w celu zróżnicowania form pracy zobowiązuję również nauczycieli do pracy z uczniami w sposób asynchroniczny (nauczyciel udostępnia materiały a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym).Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem platformyclassroom,  e-dziennika lub poczty elektronicznej a w sytuacji braku dostępu do Internetu z wykorzystaniem telefonów komórkowych ucznia lub rodziców.
    1. Termin wykonania danego zadania nauczyciel określa w wiadomości opisującej zadanie lub w treści samego zadania. W przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych uczeń powinien zawiadomić nauczyciela o braku możliwości wykonania zadania najpóźniej przed rozpoczęciem zajęć.
    2.  Typy/formy zadań umieszczane w wiadomościach przez nauczyciela.
      1.  klasyczna, z odwołaniem do podręcznika, zeszytu ćwiczeń,
      2. tekstowy opis zadania do wykonania,
      3. link do interaktywnych platform edukacyjnych wykorzystujących formy nauki i sprawdzania wiadomości (np. filmy, quizy, testy),
      4. załącznik zawierający materiały tekstowe, grafiki, materiały audiowizualne, itp.
  9. Wszyscy  nauczyciele do dnia poprzedzającego przejście w tryb zdalny określają warunki realizacji zdalnych konsultacji merytorycznych – należy określić dni tygodnia oraz godzinę dostępności nauczyciela i narzędzie komunikacji. Zaleca się kontakt za pomocą e-dziennika lub platformy classroom.
  10. Nauczyciele zobowiązani są do  dostosowania programu nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów.
    1. Nauczyciele w czasie trwania trybu zdalnego są zobowiązani do utrzymywania stałego kontaktu z rodzicami.
    2. Kontakty nauczycieli z rodzicami mogą odbywać się z wykorzystaniem następujących narzędzi:
      • e-dziennika,
      • poczty elektronicznej e-maili,
      • telefonów komórkowych i stacjonarnych,
      • komunikatorów takich jak WhatsApp, Messenger.
  11. Kontaktując się z rodzicami należy określić i podać do ich wiadomości sposoby oraz czas, kiedy nauczyciel jest dostępny dla rodziców.

§ 6

Obowiązki wychowawców w zakresie wprowadzenia zdalnego trybu nauczania

W celu stworzenia sprawnie działającego systemu prze

Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Piechcinie
ul. 11 Listopada 5
88-192 Piechcin
telefon: +48 52 383 73 39; fax +48 52 38 37 229
e-mail: sekretariat_zps1@vp.pl