Piątek 26 Kwietnia 2024
Klaudiusza, Marzeny, Marceliny
ZAJĘCIA PROWADZONE W RAMACH PROJEKTU: „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach podstawowych i gimnazjach z terenu gminy Barcin na lata 2017-2018”
W naszej szkole od kilku lat realizujemy projekty, których celem jest wyrównanie szans edukacyjnych naszych uczniów, rozwój ich zainteresowań. Projekt WBK Bank Dziecięcych Uśmiechów „ Cooltura na topie”Po raz drugi Zespół Publicznych Szkół w Piechcinie zdobył grant z fundacji WBK w kwocie 4 tysięcy. Pomysłodawczynie, nauczycielki : Joanna Garwol i Maria Kowalska – Bembenek zachęcają do stosowania zasad savoir vivr’u i do kulturalnego spędzania czasu. Oferta obejmuje m. in. : wyjazd do teatru, warsztat dobrego zachowania przy stole połaczony z konsumpcją w restauracji, spotkanie z muzyką klasyczną i pieśniami patriotycznymi, Gminny Konkurs Savoir ViVre. W ramach projektu WBK „ Cooltura na topie” w dniu 28.09. 2016 r. dzieci ze szkoły podstawowej uczestniczyły w wycieczce do Torunia. Najpierw wszyscy obejrzeli spektakl „ Aya znaczy miłość”. Spektakl był opowieścią o sile miłości, która może odmienić świat i pokonać nawet wojnę. Po przedstawieniu dzieci chętnie zwiedziły ratusz, a w nim wystawę o dawnym Toruniu oraz obejrzały stare pieniądze takie jak dukaty, talary. Później odwiedziły muzeum słynnego polskiego podróżnika Tony Halika, w którym podziwiały kolorowe stroje i oryginalne maski. W średniowiecznych strojach przemierzały uliczki Torunia poznając jego historię. Wyjazd do teatru i muzeum był świetną okazją do praktycznego sprawdzenia swoich umiejętności oraz wiedzy z zakresu savoir vivre.
„ NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ „ PROGRAM EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ
Uczniowie klasy III A SP realizują program edukacji antytytoniowej„ NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”. Celem programu jest wykształcenie u uczniów postaw odpowiedzialności za własne zdrowie oraz uwrażliwienie na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związane z biernym paleniem. Zajęcia popularyzujące program prowadzone będą do maja 2016. Koordynatorem programu jest p. Tamara Dolata – wychowawca klasy III A.
COACHING I TUTORING – W STRONĘ NOWOCZESNEJ PRACY DYDAKTYCZNEJ W roku szkolnym 2014/2015 W Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Piechcinie realizowano projekt edukacyjny pod nazwą ”Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej”. Projekt współfinansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Patronat nad projektem sprawował Wydział Projektów Edukacyjnych i Stypendiów Departamentu Edukacji i Sportu przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. Głównym celem projektu był wzrost skuteczności kształcenia poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli języków obcych z województwa kujawsko – pomorskiego. W ramach tego projektu 250 nauczycieli wzięło udział w różnorodnych formach doskonalących warsztat pracy nauczyciela z zakresu języków obcych. Projekt zakładał podniesienie kompetencji dydaktycznych w zakresie metodyki nauczania języków obcych oraz zwiększenie umiejętności pedagogicznych pozwalających na skuteczne diagnozowanie specyficznych potrzeb edukacyjnych ucznia i wdrożenie skutecznych działań wychowawczych. W ramach tutoringu w naszej szkole udzielono wsparcia indywidualnego pięciorgu uczniom. Byli to: Jagoda Pawlak (5a),Jagoda Jabłońska (5a), Jakub Budzewicz (5a), JuliaOrłowska(6b) i Kacper Buzalski (6b). Dla każdego ucznia wypracowano w oparciu o diagnozę jego potrzeb rozwojowych Indywidualny Plan Rozwoju. Każdy uczeń otrzymał 2 godz. wsparcia indywidualnego. Oprócz tego uczniowie ci uczestniczyli w spotkaniach grupowych, w czasie których stworzyli w języku angielskim, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, prezentacje multimedialne w programie PowerPoint: Jagoda Pawlak – ”I Enjoy Cooking”, Jagoda Jabłońska – “At the Hairdresser’s”, Jakub Budzewicz – “To Be in the Police Force”, Julia Orłowska – “I Would Like to Be a Beautician”, Kacper Buzalski – ”I Love Football”. Poza tym, w drugim tygodniu ferii zimowych, również w ramach projektu, zorganizowano dla uczniów klas IV-V zajęcia z języka angielskiego w ramach autorskiego programu nauczania pod nazwą „Rozwiń swój potencjał, czyli jak wykorzystać inteligencjewielorakie na zajęciach języka angielskiego”. W ciągu dwunastu godzin uczniowie uczyli się języka angielskiego poprzez gry i zabawy, poznawali fakty dotyczące krajów Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. W zajęciach uczestniczyli: Wiktoria Czułkowska (4a),Ala Kędra (4b), Bartek Marciniak (4b), Agata Gąsior (5a), Wiktor Piekarski (5a),Jagoda Jabłońska (5a), Kuba Budzewicz (5a). Zajęcia upłynęły w przyjaznej i twórczej atmosferze. Zwieńczeniem projektu był szkoleniowy studyjny wyjazd do Finlandii w dniach 14-18 września 2015 r. Wzięła w nim udział nauczycielka języka angielskiego p. Marta Bortko. realizatorka projektu w naszej szkole. Celem wyjazdu była wymiana dobrych praktyk w zakresie modelowych rozwiązań edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem nauczania języków obcych. Podczas wizyty studyjnej nauczyciele języków obcych obserwowali zajęcia w różnych placówkach oświatowych: w przedszkolu (Fountain SquarePlayschool) w Espoo, w szkole podstawowej (Puropelto School) w Turku, obserwowali też lekcje w Viikki TeacherTraining School – wiodącym centrum kształcenia nauczycieli podlegającym pod Uniwersytet Helsiński oraz zajęcia dla dorosłych emigrantów z różnych stron świata w Edupoli (Education Services for Adults and Organisations). Uczestniczyli w wykładach w Alabama Auditorium w Turku: wstęp do szkolnictwa w Finlandii, nauczanie na odległość w nauce języków obcych i metodologia nauki języków obcych (doświadczenia fińskie). Nauczyciele zwiedzili też spektakularną uniwersytecką bibliotekę, Helsinki University Library. Wizyta studyjna była fantastyczną okazją do zapoznania się z fińskim systemem edukacyjnym, do wymiany doświadczeń i rozmów na temat podobieństw i różnic między szkolnictwem polskim a fińskim.
Program Comenius jest skierowany do :
Cele szczegółowe Programu Comenius:
Cele operacyjne Programu Comenius:
Projekt skierowany do uczniów klas I-III szkół podstawowych. „Program Indywidualizacji Procesu nauczania i Wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim”.
Projekt zakłada również zakup materiałów i pomoce dydaktyczne w zakresie umożliwiającym właściwą realizację zaplanowanych zajęć m.in. gry dydaktyczne, książki, materiały plastyczne, plansze edukacyjno-wychowawcze, zestawy instrumentów muzycznych, mikroskopy z przyrządami, filmy DVD, ćwiczenia, programy komputerowe m.in. specjalistyczne do zajęć logopedycznych, wspomagających rozwój, multimedialne, edukacyjne oraz zakup wyposażenia do szkół. Zakupione materiały i sprzęt będą również służyć w realizacji polityki równych szans i płci – w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie. Koordynatorem projektu w naszej szkole jest Lilianna Wojciechowska. Poszczególne zajęcia prowadzą:
Szczegółowy harmonogram mozna zobaczyć tutaj Harmonogram zajęć z projektu: Program Indywidualizacji Procesu nauczania i Wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim Projekt realizowany będzie do końca roku szkolnego 2010/2011. PROJEKT ZOSTAŁ ZAKOŃCZONY
"Przyszłość wytyczana pozalekcyjnymi ścieżkami wiedzy i kompetencji", zakłada:
Udział w projekcie jest dla uczniów całkowicie bezpłatny. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (poddziałanie 9.1.2 Program Operacyjny Kapitał Ludzki). W naszej szkole realizowane są zajęcia z nastepujących bloków GIMNAZJUM Blok matematyczno-przyrodniczy zajęcia wyrównawcze - prowadząca Klaudia Jóźwiak Blok lingwistyczny j.angielski zajęcia rozwijające - prowadząca Marta Bortko SZKOŁA PODSTAWOWA Blok matematyczno-przyrodniczy zajęcia wyrównawcze - prowadząca Beata Skrobacka Blok linwistyczny j.angielski zajęcia wyrównawcze - prowadząca Magdalena Mikuła - Szwda Projekt trwa do końca maja 2011 roku PROJEKT ZOSTAŁ ZAKOŃCZONY Realizacja Wakacyjnej Ścieżki Edukacyjnej 8 wycieczek edukacyjno-kulturalnych i przyrodniczo-krajoznawczych w okresie ferii zimowych i wakacji letnich. 1. Harmonogram wyjazdów w czasie ferii zimowych. 2. Harmonogram wyjazdów letnich
PROJEKT ZOSTAŁ ZAKOŃCZONY
Projekt ponadregionalny "Z nauką ścisłą za Pan Brat" Projekt "Z Nauką Ścisłą Za Pan Brat" realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia Projekt ma zmienić nastawienie uczniów do przedmiotów ścisłych – oswoić z liczbami, wzorami i definicjami. Jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Głównym celem projektu jest rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych jako jednego z czynników przygotowujących młodzież do kształcenia w zawodach politechnicznych. Cele szczegółowe to: poprawa jakości kształcenia poprzez modernizację treści i metod kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi (m.in. tablic interaktywnych), wprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych wyrównujących braki oraz rozwijających umiejętności i wiedzę uczniów z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, rozwijanie zainteresowania uczniów naukami matematyczno-przyrodniczymi. W ramach zajęć Gimnazjum w Piechcinie zorganizowało 2 wycieczki do: Kłodawy i oczyszczalni ścieków w Sadłogoszczy. 13 lipca 2010 roku w Gimnazjum w Barcinie i Zespole Szkół w Piechcinie zamontowano po jednej tablicy interaktywnej. Oprócz tablic szkołom przekazano zestawy składające z laptopa, rzutnika multimedialnego i oprogramowania. Dodatkowo do szkół dostarczono materiały promocyjne dla uczniów i nauczycieli. W dniach 5-9 lipca br. na Politechnice Łódzkiej odbył się Letni Obóz Naukowy dla uczniów gimnazjów, którzy wyróżniali się w trakcie realizacji projektu. Przedsięwzięcie to, będące formą nagrody, objęło 6 uczniów (4 uczniów z Gimnazjum nr 1 w Barcinie, 2 z Gimnazjum nr 2 w Piechcinie, opiekun - Iwona Zbieranek, Gimnazjum Barcin. Uczestnicy obozu mogli się poczuć przez kilka dni jak studenci. Wzięli udział w serii wykładów i ćwiczeń. Dowiedzieli się m. in., co to jest błyskawica, poznali skład najbardziej popularnych obiadowych dań i napojów, wiedzą już, jak pokazać świat niewidomemu, usłyszeli, jak powstaje tkanina, zapoznali się z językiem komputerów i Internetu. Młodzi ludzie uczestniczyli również w zajęciach z języka angielskiego, matematyki, fizyki i chemii. Aktualnie projekt jest w trakcie kolejnego etapu realizacji. Projekt trwać będzie do 29.12.2012 r.
Projekt „Podnoszenie osiągnięć edukacyjnych uczniów szkół podstawowych województwa kujawsko-pomorskiego”
ZAKOŃCZENIE PROJEKTU W MARCU 2011 roku PROJEKT ZOSTAŁ ZAKOŃCZONY |